Hur service kan vara en del av upplevelsen

Att få medarbetare, kunder och besökare att trivas på en arbetsplats är en viktig del av att driva ett framgångsrikt företag. Middlepoint menar att lösningen är att ha en helhetssyn på service och arbetsmiljö.

Vi träffar Pontus Esbo som är vd för serviceföretaget Middlepoint och tar reda på vad han menar med att de kan vara en del av en minnesvärd och positiv upplevelse.

”Vi brinner för det vi gör. Tillsammans ser vi till att Middlepoint är en del av upplevelsen!”

Pontus berättar att Middlepoints framgång bygger på att de förstår vikten av en välkomnande miljö, och att de tar ansvar för den hos de företag som de har som uppdragsgivare. Han började själv sin karriär i hotellbranschen och det ger honom den förståelse och erfarenhet som krävs för att kunna leda och utveckla den här typen av verksamhet på rätt sätt.

– Vi är en servicepartner som vet hur arbetsmiljön förstärker varumärket, säger Pontus. Vartenda möte är lika viktigt; från den första gången en besökare kommer till företaget - till varje vanlig dag när medarbetarna är på jobbet. Middlepoint arbetar för att varje gäst ska känna sig sedd och välkommen.

Han fortsätter med att förklara att det handlar om att förstå detaljerna för att skapa en minnesvärd upplevelse. Varje kund och varje varumärke är unikt och därför arbetar Middlepoint hårt för att anpassa servicen efter kundernas unika behov.

Rekryterar rätt serviceprofiler

Pontus berättar att för att uppnå den höga standard som krävs rekryterar de en viss typ av serviceprofiler som vill arbeta med just att stärka kundernas varumärken.

– Vi söker alltid fler duktiga och drivna serviceprofiler som vill arbeta hos fantastiska varumärken och verkligen få vara med och göra skillnad. Våra medarbetare ÄR skillnaden! Pontus ser att Middlepoints tjänster passar bäst för företag, organisationer och verksamheter som vill satsa på servicetjänster av hög klass, där man inser att miljön är en del av varumärket och där man är mån om att alla som vistas i lokalerna blir bemötta som värdefulla gäster.

“Jag skulle säga att vi är rätt för företag som är måna om att alla som vistas i lokalerna ska få en riktigt fin serviceupplevelse.”